Tasbih Kayu Gaharu Asli


Gaharu Si Pokok Emas.
Gaharu adalah sejenis kayu dengan berbagai bentuk dan warna yang khas, serta memiliki kandungan kadar damar wangi, berasal dari pohon atau bagian pohon penghasil gaharu yang tumbuh secara alami dan telah mati, sebagai akibat dari proses infeksi yang terjadi baik secara alami atau buatan pada pohon tersebut, dan pada umumnya terjadi pada pohon Aguilaria sp. ( Nama daerah : Karas, Alim, Garu dan lain-lain)
Gaharu merupakan sejenis kayu berdamar yang amat wangi bila dibakar yang terhasil dari jenis pokok kayu yang digelar dengan nama Pokok Gaharu, Pokok Depu mahupun Pokok Karas. Nama saintifiknya Aquilaria dari family Thymelaecae dan terdapat 15 spesies dari genus Aquilaria. Di antaranya hanya lapan jenis sahaja yang ada menghasilkan gaharu, dan yang terbanyak adalah dari jenis Aquilaria Crassna , Aquilaria Malaccensis, Aquilaria Agallocha and Aquilaria Sinensis.
Sejak dari zaman purba lagi gaharu telah digunakan dan digemari dan didagangkan dengan harga yang tinggi. Ia menjadi bahan utama dalam upacara keagamaan, perubatan dan bahan wangian. Bangsa Arab adalah antara pengguna terbesar dunia dan selainnya negara-negara seperti Jepun, Taiwan, Hong Kong, Cina, Eropa dan lain-lain lagi. Gaharu juga digunakan bagi menghasilkan pelbagai produk seperti minyak wangi, ubat-ubatan bagi rawatan kecantikan serta minuman dan lain-lain lagi.

Pokok gaharu juga di kenali sebagai Agarwood adalah dari genus Aquilaria. Kandungan bahan kimia yang terdapat dalam gaharu adlah resin atau alkaloid seperti sesquiterpenes, sesquiter-pene alcohol, kompoun oxygenated dan chromone, agarospiral, jinkohol-eramol dan jinkool yang menghasilkan aroma wangi gaharu.

Insya Allah dengan izinNya Tasbih Kayu Gaharu berkhasiat untuk, pagar badan, keselamatan mutlak, wibawa, disenangi semua makhluk, ketenangan, ketentraman rumah tangga, menambah power keilmuan apabila digunakan berdzikir, kharisma, anti guna-guna, santet, teluh dsb. Dan masih banyak lagi khasiat lainnya..
Mahar Ikhlas Rp. 350.000,-